Skip to content

Obsesia mea pentru time management

Decembrie 10 2013

time-94990_150O sa revin periodic la subiectul asta.

Nu imi place sa stau sa ma rog de oameni sa faca lucruri pe care ei au zis ca le fac. Mi se pare marlanie, si chiar daca intarzierea nu e intentionat facuta tot mi se pare lipsa de respect.

Da, exista si cazuri particulare in care urgentele sau alte situatii neprevazute dicteaza. Nu la ele ma refer.

Asadar:

  1. disciplina si program stabilit clar; eu am cateva 2-3 pe zi eliberate doar pentru chestii imprevizibile, de moment, special ca sa nu imi dau peste cap chestiile importante
  2. lista cu ce ai de facut, stabilita importanta fiecarei chestii – planificare pe termen lung adica
  3. ce e mai greu se face dimineata, cand nu te deranjeaza multa lume (surprinzator, de la 6-9 dimineata nu suna telefonul si pun pariu ca performanta si eficienta oricui cresc exponential doar folosind bine aceste ore)
  4. intervale de lucru fara telefon, fara mail, fara internet, ideal in izolare perfecta (castile ajuta)
  5. in masura in care se poate, fara birou, adica fara 2-3 ore pierdute zilnic degeaba pe drum (si asta e doar o mica parte din timpul pierdut la birou daca nu ai o munca care depinde efectiv de prezenta ta fizica acolo, de exemplu casier, paznic, antrenor)

E greu de surprins intreaga esenta si toti factorii care conduc la un management al timpului bun. De exemplu, daca iti neglijezi corpul si dormi 3-4 ore pe noapte nu o sa obtii nimic pe termen lung.

Clar ideile de mai sus sunt flexibile si se ajusteaza oricarui program.

No comments yet

Lasă un răspuns

