Skip to content

Retehnologizarea roții

Ianuarie 31 2011

Îmi aduc aminte de un curs pe care l-am întrerupt brusc și pentru o oră am făcut un workshop în care mi-am asumat rolul de facilitator. În ora aia, participanții au definit o problemă concretă pe care o aveau, au găsit câteva posibile surse ale ei, după care au găsit soluții, iar în final a apărut și un plan de activitate.

Interesant este că dinamica și intensitatea workshopului au fost incredibile, iar comportamentul participanților s-a schimbat total: erau mult mai implicați și mai activi decât la început. M-a surprins tranziția asta bruscă, apărută din neant, de unde și observația următoare : uneori trainingul devine o soluție standardizată, o bandă rulantă într-o fabrică: produce componente după anumite standarde și instrucțiuni.

E o observație care m-a condus la următoarea idee: ce-ar fi dacă am schimba paradigma dezvoltării unui training? De exemplu, ce s-ar întâmpla dacă ar avea loc următoarele:

  • un mini-workshop în care cei care vor să se implice în procesul de dezvoltare s-ar întâlni pentru a își defini obiectivele pe care vor să le atingă,
  • s-ar stabili metodele prin care vor să învețe – curs, materiale video, audio, cărți, coaching, întâlniri unu-la-unu, etc.,
  • s-ar planifica etapele proiectului, metodele și indicatorii prin care se vor auto-evalua?

(foto: Dirty Bunny)

No comments yet

Lasă un răspuns

