Skip to content

Politichie

Iunie 26 2010
tags:

Mai intai, o clarificare: exista un fel de politica care nu imi place, si un alt fel care imi place, si, mai mult, face parte din viata de zi cu zi.

Politica care nu imi place este cea pe care o percep ca fiind ghidata dupa o doctrina singulara, scindata in diverse partide si curente, fiecare tinand cu dintii de „adevarul” detinut. Imi displace abordarea asta dintr-un singur motiv: orice persoana este conservatoare in anumite privinte, si liberala in altele. De exemplu, sunt conservator in ceea ce priveste protectia sociala (spitalele) si liberal in ceea ce priveste prostitutia. Pentru mine, contextul determina abordarea situatiei, si din acest motiv mi se pare limitativ a avea o singura doctrina .

In schimb, politica care imi place este definita ca „un proces prin care grupurile iau decizii colective”, proces care apare in toate mediile unde exista grupuri de oameni: afaceri, corporatii, scoli, biserici. Implica, pentru mine, detinerea la nivel individual a unor abilitati precum influentarea, comunicarea clara, abilitatea de a formula o strategie si o serie de tactici clare cu scopul clar de a obtine anumite rezultate, moralitate si etica.

Plecand de la sensurile astea doua, observ ca in Romania avem un hibrid cu bazele puse in comunism, marcat de mentalitatile si mecanismele mentale din acea perioada: ipocrizie, iresponsabilitate, frica etc.

De-asta, cand prietenii ma intreaba de ce nu votez (simtindu-se uneori si iresponsabilitatea civica pe care mi-o atribuie , sic!), le spun ca inca nu vad politica care imi place mie. Pur si simplu, in momentul actual, in Romania, vad scena politica ca pe o scena a unui treatru de papusi cu o piesa proasta, in care am inceput sa ma obisnuiesc cu ideea ca nu voi cunoaste prea curand papusarii.

AAAA

poza via naturalmente

No comments yet

Lasă un răspuns

