Skip to content

Pâinea

Mai 6 2010

În afaceri, când scade piața, sau din diverse motive, vânzările se duc la doi metri sub pământ, șerifii de top zic că „au pierdut” bani. Eu, personal, nu înțeleg cum poți să pierzi bani pe care nu îi ai încă.

Clienții au un obicei interesant: plătesc pentru lucruri care aduc valoare (sau percep ei că aduc valoare). De asta, eu cred că e bună criza asta, pur și simplu pentru că delimitează competiția după cel mai tăriceanu criteriu: calitatea (percepută sau adusă).

Modelele și strategiile de afaceri se schimbă, însă orientarea pe termen scurt a corporațiilor rămâne. De ce pe termen scurt? Raportările se fac trimestrial. Soluțiile de training își arată valoarea (sau nu) în timp – cunoașteți sportivi care au succes imediat, fără o pregătire serioasă? De aici și o scădere rezonabilă, decentă a pieței – oamenii de afaceri acum, în plină criză, iau uneori decizii radicale, care includ reducerea bugetului de dezvoltare.

Ne-surprinzător, cine aduce calitate, sau proiectează percepția respectivă, e în continuare în piață. Mouse-ul meu! Până la urmă, te duci după pâinea care îți place (și o cumperi) chiar și atunci când ești mai atent la cheltuieli.

Topul firmelor de training, cifra de afaceri din  primul trimestru.

No comments yet

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: