Skip to content

Livrează ce trebuie

Aprilie 28 2010

Orice afacere este despre ce livrezi – adică despre ce valoare percepe beneficiarul că i-ai adus.

Lucrul ăsta l-am realizat în momentul în care mi-am dat seama că, atunci când eu sunt beneficiarul, mă interesează niște lucruri simple: să primesc ce a fost stabilit, la nivelul de calitate agreat, și cât mai repede. La fel este și în managementul de proiecte – rareori îi interesează pe clienți ce diagrame Gant folosește furnizorul, câți pași va urma, grafice și alte bălării tehnice.

(Mă plictisește să mi se prezinte lucruri care nu mă interesează și pentru mine nu contează. Între noi fie vorba, cred că mi-am plictisit și eu unii colaboratori când le vorbeam despre cum o să fac proiectul, și nu m-am prins că nu îi interesa – și nici nu mi-au zis explicit :D).

Revenind, managementul de proiect este despre un scop, despre cum îi implici pe toți în proces și cum facilitezi comunicarea dintre oamenii implicați. Este despre o listă de priorități comună, despre accesul tuturor la acea listă și despre cum își pot aduce contribuția la proiect într-un mod direct, simplu și eficient.

În plus, cred că e nevoie să lansezi repede la apă ceva real, tangibil, cu care clientul să se joace – primești feedback pe ceva concret și vezi dacă ideea e bună sau nu în lumea reală, acolo unde contează. Câteodată, vei fi pus în situația de a renunța la proiect – decizie dificilă, mai ales că este și implicare emoțională, nu doar financiară. Însă, oricât de dificile ar fi lucrurile, cel puțin știi repede, nu peste doi ani, când deja ai băgat și mai mulți bani, și mai mult suflet.

La fel, dacă nu îi dai clientului șansa să lucreze cu o variantă de bază, ajungi să generezi 17 000 de scenarii și fluxuri de lucru și să proiectezi o cârcă de facilități care nu îl interesează pe client. Și asta înainte ca beneficiarii finali să lucreze cu „produsul” – practic, ți-o dai singur la gioale. Ajungi să livrezi lucruri de care clienții tăi nu au nevoie.

No comments yet

Lasă un răspuns

