Skip to content

Miroase targetul

Aprilie 15 2010

Intru în magazin. Sunt grăbit, am doar 15 minute la dispoziție să găsesc o camașă. Un miros ciudat îmi inundă nările – îl ignor. Mă uit după cineva să îmi indice unde găsesc secțiunea de cămăși. La intrare nu e nimeni, de semne distinctive nu mai vorbesc. Casiera stă cu un telefon în mână și cu cealaltă butonează mouse-ul de zici că viața ei depinde de asta. Cred că se joacă Solitaire.

Instinctiv, găsesc secțiunea și încep să scanez zona în căutarea cămășii. Mă uit la ceas – mai am 10 minute. Simt că cineva se uită insistent la mine, așa că mă întorc și mă uit la el. Își face curaj, se apropie și mă întreabă ce caut. Îi zic că vreau o cămașă slim fit, model clasic, iar culoarea să fie neagră, bleu, eventual mată. În orice caz, să nu fie plină de sclipici și alte bling-bling-uri. El zice ok, dispare pentru câteva secunde și se întoarce … negru sclipicios, cu un dragon făcut din fireturi gri pe spate, și cu buzunare pe fiecare mânecă.

Mă uit la el cu o față destul de expresivă, zic eu, iar el mă îndeamnă să o încerc. Îi răspund pe un ton jos, impersonal, că nu îmi place și că nu există nicio șansă ca eu să încerc cămașa. El insistă. Eu ridic tonul și îi trag un mare NU, moment în care doi dintre colegii lui se întrerup și încep să se uite la noi. Se blochează, nu mai zice nimic. Apoi pleacă.

În secțiunea cu cămași nu văd nimic care să îmi placă. Mă îndrept spre ieșire și mă mai uit odată la  pereche de pantaloni simpli care îmi atrăseseră atenția în momentul în care intrasem în magazin – aveam în plan să îmi cumpăr curând și o pereche nouă de pantaloni. Deși îmi plac, sunt convins că o să mai găsesc și în altă parte pantaloni. Mă uit la ceas apoi ies din magazin, și în nas mă izbește un miros de aer proaspăt. Intru repede în magazin, după care ies iarăși afară.

Mirosul de target era tot acolo, în magazin.

–––––––

Later edit: Pe aceeași temă am mai scris și Lacul rațelor.

No comments yet

Lasă un răspuns

