Skip to content

Un om și un altul care vrea să fie om

Aprilie 3 2010

Acum aproximativ trei ani, în 2007, am avut ocazia să petrec câteva minute alături de Marian Staș. Un om impresionant. Modest, foarte conștient de sine. Am avut norocul să îmi povestească despre proiectul lui numit Liderii Mileniului Trei (LMT). Ceva mai târziu, prin 2008 parcă, am descoperit o altă inițiativă de-ale lui: programul de reformă al sistemului de învățământ românesc numit „Școala pe bune”.

Țin minte că, aflându-mă la 6-7 metri distanță de el, mă uitam cu o nedisimulată stânjeneală. La urma urmei, e un om care a trecut pe la Harvard, a publicat vreo nouă cărți, și are o carieră academică impresionantă printre multe altele. Cred că o stare de timiditate avansată descrie foarte slab comportamentul meu de atunci. Și dacă la început a încercat să facă abstracție de blocajul meu, după câteva minute în care descria priectul LMT s-a oprit.

S-a oprit din prezentare, a implicat-o în discuție pe o colegă de-a lui care era în birou în momentul acela, și ne-a spus că, „deoarece suntem tineri, singura diferență dintre noi și el o reprezintă timpul și că îi putem depăși oricând performanțele”.

Ne-a spus asta pe un ton prin care ne-a transmis că se aștepta să îi depășim rezultatele,  în contextul în care atunci mă văzuse pentru prima oară. Poate că, în unele cazuri, persoanele cu o asemenea experiență de viață, fie din modestie, fie din dorința de a spune o vorbă bună, transmit asemenea mesaje care, privite de alții, pot părea pline de platitudini. În ziua aceea, nu a fost cazul.

Astăzi, după aproape trei ani, am dat peste blogul lui.

No comments yet

Lasă un răspuns

