Skip to content

Dystopia

Martie 21 2010
tags:

Actualele drepturi pe care le avem încep să mi se pară mai mult niște privilegii. De fapt, dacă mă uit mai atent, nu cred că am avut drepturi până acum, personal, ci mai degrabă privilegii, și, de fiecare dată când am făcut ceva să îmi apăr drepturile, am sfârșit prin a mi se lua privilegiile.

Cei care fac regulile le schimbă când au ei chef, și, astfel, nu poți câștiga un joc în care nu faci tu regulile. Deci, observ eu, până și privilegiile astea pe care le avem sunt temporare.

Rămâne doar o luptă pentru putere, în care moralitatea și etica nu își au locul. Credința în ceva care nu s-a dovedit că există, dar nici că nu există – dumnezeu adică, rămâne în continuare un mijloc de manipulare și în același timp scuza unuia incapabil să își folosească neuronii.

Lipsa de educație și limitarea sistematică a accesului la ea, fie cu ajutorul banilor, fie prin propriul sistem de învățământ, duce la o incultură în masă și deci la incapacitatea sistemică a unei generații de a schimba ceva, de a evolua.

Bombardarea mediatică făcută sistematic cu aceleași porcării ridicate la rang de valori, duce la instaurarea superficialității și a trivialității în societate.

Și din toate astea, care slăbesc încetul cu încetul fundamentele societății, obții o populație manipulabilă economic și orientată spre consumerism, superficialitate și sclavie modernă ca și trăsături fundamentale.

De unde și titlul articolului – dystopia.

–––––

Referințe: 1984 și Animal Farm, nuvelele lui Orwell. Sau, cu voia voastră și pe lista mea de lecturi suplimentare, Brave New World, de Huxley

No comments yet

Lasă un răspuns

