Skip to content

Dictai patternul, frăţioare

Martie 3 2010
tags: ,

Am avut ditamai patternul în faţă, şi habar nu am avut că e acolo. Am fost doar de câteva ori pe punctul de a îl înţelege, dar fiecare dată s-a terminat la fel de inevitabil ca încercarea de a sparge o minge făcută din burete (sunt plastic, nu :)?). Dar astăzi, cum stăteam eu aşa şi nu mă gândeam realitatea a catadicsit să îmi servească una bucată lecţie, iar eu am acceptat.

Lecţia mi-a fost simplă – bine, ca să mă dau şi eu cocoş, ştiam lecţia intrinsec, iar acum a fost vorba doar de conştientizare. Aşadar, cum ziceam, lecţia a fost simplă: atâta timp cât voi fi angajat, o să fiu în patternul angajat-şomer, şi altcineva îmi va plăti salariul. Deci voi rămâne dependent, cu alte cuvinte, de bunăvoinţa cuiva, care se serveşte de abilităţile mele după bunul lui plac. Adică voi fi pasiv-reactiv, în loc de proactiv. Altcineva va determina ce să fac eu cu viaţa mea. Cam trist.

Dacă devin şomer, să zicem, soluţia de a reintra în circuit nu mi se pare prea bună. Chiar dacă mă recalific (sic!), nu fac altceva decât să reintru în acelaşi pattern – doar că de pe altă treaptă, cea de recalificat. E ca şi cum aş striga „Regele e mort, traiască regele!”. Tot nu o să fiu eu cel care îşi controlează timpul şi viaţa.

Acum, partea mai interesantă e că nu m-a tras nimeni de mânecă să intru în clubul ăsta. M-a mâncat în cur, mă scarpin, cu alte cuvinte. Ceea ce am realizat iarăşi e că, până la urmă, sunt singurul care e responsabil de mine (doooohhhh!!! :D).  Nu ştiu încă ce am de făcut ca să ies din treaba asta, dar ştiu sigur ce nu vreau să am de făcut.

Chiar, ce dracu fac cu viaţa mea?

––––––––––––––––––

Cred că întrebarea din finalul acestui articol s-a incrementat în subconştientul meu, a fermentat bine, şi, în final, a făcut un pic de poc.

No comments yet

Lasă un răspuns

