Skip to content

Despre cravată

Februarie 24 2010
tags:

Nu le suport. Încă de la grădiniţă, de când eram la grupa mare. Atunci (păcat că nu am poza la îndemână) aveam o cravată albastră, cu elastic, pe care purtam cu o cămaşă portocalie. Mai târziu, la generală, ca să fiu băiat „gigea”, aveam o cravată bleumarin. Era tot cu elastic, bineînţeles. De-a lungul timpului, am mai adunat eu câteva (două) care au rămas nepurtate. Cred că am reuşit să îmi explic şi de ce nu îmi place să port cravată, şi mai jos veţi regăsi aceste explicaţii.

În primul rând, nu îmi place să port accesorii, şi cravata mi se pare unul stupid. De ce mi-aş agăţa o bucată de stofă în jurul gâtului? Şi, mai important, de ce mi-aş strânge un soi de sfoară de mătase în jurului mărului lui Adam? Doar ca să ofer şi metode de strangulare? Mi se pare că a purta cravată este echivalent cu a avea un kit de spânzurare mobil, ecuaţie din care mai lipseşte doar pomul sau mâna binevoitorului.

Cred că asta cu cravată a fost iniţial o glumă concepută de vreun bufon de curte, care a pus un pariu cu un alt bufon, la modul: „pe-o sticlă de vin că îi fac pe ăştia să mă imite, deşi o să fac ceva stupid?” După care, când a văzut că se îngroaşă glumă şi că oamenii chiar încep să poarte cravată, a plusat: „hai să vedem cât de departe pot să întind coarda: o să îmi leg o fundă de gât şi o să îi zic papion; te mai ţine o sticlă de vin?”

În plus, nu îi văd utilitatea. De ce anume mă protejează? La ce îmi serveşte? Nu e ca fularul sau ca eşarfa, să mă protejeze de vânt sau de frig. E pur şi simplu o bucată de material pe care ţi-o agăţi de gât în speranţa că te face să arăţi mai bine. Mă seacă şi faptul că trebuie să îi fac nod – cică sunt peste 85 de moduri de a face un nod. Vedeţi acum de ce aveam eu elastic la cravată când eram mic?

Sau face parte din arsenalul lui MacGyver şi nu ştiam eu? Parcă ăla avea doar un briceag elveţian. Inventezi o armă letală dintr-o cravată, două beţe de chibrit şi o coajă de nucă, sau ce? E cumva în topul celor mai importante obiecte care te ajută să supravieţuieşti în caz de dezastru?

Între oamenii de afaceri, cravata e un soi de semn secret, de parcă ai face parte dintr-o lojă masonică. Observaţiei că nu ai cravată, îi urmează pe fir logic presupunerea că nu eşti profesionist, pentru că nu ai imagine. De parcă zici că simplul fapt că unul are ghete de fotbal înseamnă că e fotbalist. Dar vai, dacă nu îţi pui cravata într-o zi, şi pleci doar în costum în la birou, ferească sfântul să ai vreo întâlnire cu vreun client ceva. Pentru că dacă ai vreo întâlnire, lipsa cravatei echivalează cu a veni în chiloţi la întâlnire. Se vor uita oamenii la tine de parcă ai venit din epoca de piatră, cu blana pe umăr.

Aşa că, până la urmă, de când până când cravata este considerată un semn de gentleman-eală, scuzaţi-mi franceza? Ce, dacă nu am cravată nu sunt bărbat? De când până când obiceiul acesta de a îţi atârna diverse chestii de gât e chic?

Pe mine tot cu gândul la bufonul ăla pus pe glume mă duce.

––––––––––––

PS: Cred că ştiu … e doar o extensie a moţului masculin.

Cravata, via Wikipedia, cu istorie cu tot.

6 comentarii leave one →
  1. Florin permalink
    Martie 4 2011 7:54 pm

    Te inteleg. Si eu am incercat sa port cravata la un tricou cu iron maiden si nu prea mi-a iesit.

    Dupa asta am trecut la costume…

  2. Radu permalink
    Septembrie 21 2011 4:07 pm

    Si eu sunt acum OBLIGAT sa port o cravata albastra pe care nu o suport. Deci in concluzie vreau si eu un mod de a purta o cravata sa fie si comod dar si sa se vada mai smecher. Ajutatima si pe mine [daca se poate direct pe mes(radu.cipri98@yahoo.com)]

    • Adrian Oane permalink*
      Septembrie 21 2011 6:27 pm

      Mai, nu am cum sa te ajut deoarece nu port cravata. E ca si cum ai cere sfaturi despre mecanica fluidelor unui fotbalist.

  3. Deea permalink
    Octombrie 27 2011 2:22 pm

    OK…la baieti mai inteleg ca se poarta, si sincer daca as fi in locul vostru le-as fi dat foc in birou sa la scoala sau unde bolala mai trebuie sa porti cravata,de fata cu toti cei prezenti.Dar fetele?!De ce bunica mea trebuie sa purtam si noi cravata?Nici macar nu stiu cum sa fac nodul ala stupid.Cand primesc unifororma nici nu o port.In concluzie : „Blah!”

    • Adrian Oane permalink*
      Octombrie 28 2011 9:06 am

      Pai fetele oricum poarta cam tot ce poarta si baiestii fara restrictii. Dar daca baietii poarta haine de fete … eh ..

Lasă un răspuns

