Skip to content

Fesul și cititul

Februarie 2 2010

autor: Roşianu, via Agero

Totul o să fie bine la următorul loc de muncă. Totul o sa fie bine când şeful o să se schimbe. Ce bine o să fie când o să mă aşez la casa mea. Ce bine o să fie când îmi iau maşină. Ce bine o să fie mâine, când o să se schimbe ceva. Ce bine o să fie mâine, când îmi iau X sau Y. “Cât de minunată ar fi viaţa, dacă altcineva sau altceva s-ar schimba.”

În general vrem ca altceva să se schimbe, pentru ca noi să ne simţim bine. În general, altcineva este responsabil pentru fericirea noastră. Dar ne-a trecut vreodată prin minte cu ce ne-ar influenţa pe noi dacă ceva sau cineva s-ar schimba?

Cred că e o iluzie, o greşeală, să îmi imaginez că prin schimbarea lumii exterioare, eu mă voi schimba. Eu nu mă voi schimba, dacă schimb doar lumea exterioară. Dacă îmi iau o slujbă nouă, o maşină nouă, o casă nouă, o iubită nouă, sau o religie nouă, aceasta nu mă schimbă pe mine. Este ca şi cum mi-aş imagina că îmi voi schimba scrisul, dacă îmi iau un stilou nou. Sau că, dacă îmi pun altă pălărie, îmi schimb şi capacitatea de a gândi.

Legat de pălărie şi de capacitatea de a gândi, mi-am adus aminte de o povestire foarte amuzantă cu Nastratin Hogea. O redau în continuare:

Fesul şi cititul

Un om primi o scrisoare trimisă din Bagdad şi-l rugă pe Hogea să i-o citească.
– Nu o pot citi, spuse Hogea, pentru că nu este scrisă în limba noastră.
Omul se supără:
– Nu îţi este ruşine, Hogea, degeaba mai porţi fesul dacă nu ştii să citeşti nici o scrisoare.
Fu rândul Hogii să se supere. Îşi scoase fesul şi îl trânti omului în cap.
– Na, acum citeşte tu, dacă crezi că fesul te face să fii mai isteţ decât alţii.

No comments yet

Lasă un răspuns

